Solutii pentru deszapezire strazi, deszapezire alee, deszapezire trotuar, deszapezire auto materiale antiderapante

Material antiderapant  – solutie pentru dezghetarea, deszapezirea strazilor. Actiune remanentaantiinghet cca. 72h. Topeste si impiedica reformarea poleiului, actionand ca material antiderapant. Penetreaza zapada si gheata mai rapid decat sarea. De 70-80 de ori mai putin coroziv decat sarea si nisipul. Actioneaza eficient la temperaturi scazute (-15ºC, -25ºC, -42ºC).

Ambalaj desfacere:

  • -15ºC – 20kg, 70kg si 220 kg.
  • -25ºC – 20kg, 70kg si 250 kg.
  • -42ºC – 20kg, 70kg si 250 kg.

Solutia Material antiderapant, solutie dezapezire si dezghetare a fost testata la INSTITUTUL DE CERCETARI IN TRANSPORTURI din punctul de vedere al:

  • Efectului de coroziune asupra otelului
  • Efectului de eroziune asupra betonului si mixturilor asfaltice
  • Efectului de eroziune asupra vopselei pentru marcaje rutiere

FISA TEHNICA: Material antiderapant, solutie dezapezire si dezghetare:

SOLUTIA DE CLORURA DE CALCIU

  • ALEGEREA OPTIMA PENTRU DRUMAR IN TOATE ANOTIMPURILE: IARNA sau VARA
  • DEZGHETARE – ANTI–INGHET – STABILIZAREA DRUMURILOR – CONTROL PRAF

UTILIZARE:

Solutiile de clorura de calciu reprezinta cea mai buna alegere pentru mentenanta drumurilor pe timpul iernii in actiunile de dezapezire- topire gheata, cat mai ales in protectia impotriva inghetului-poleiului, ca material antiderapant.

Clorura de calciu este prezenta chiar si vara, in actiunile de intretinere si reabilitare a drumurilor pentru:

  • stabilizarea acestora, stropirea stratului de pietris ( 3-4 l/mp ) si a suprafetei granulare compacte cu solutie concentrata – un drum este tot atat de durabil ca si baza sa.
  • controlul cantitatii de praf de pe drumurile nepavate, cele cu trafic greu: retine umiditatea pe perioade indelungate de timp, nelasand astfel praful sa se ridice in atmosfera. Micsoreaza cu pana la 80 % costurile de intretinere si nu mai afecteaza mediul inconjurator.

IARNA: se utilizeaza pentru dezghetareaghetii, zapezii, poleiului depuse pe drumuri, autostrazi, parcuri, trotuare, parcari, aeroporturi, gari, spatii unde necesita folosinta.

  • Actiune remanenta anti- inghet, cca.72 ore. Topeste si impiedica reformarea poleiului, actionand ca material antiderapant.
  • Ideal pentru parcari subterane, rampe, suprafete in panta acoperite de polei si zapada.
  • Adecvat si ca agent de udare, umectare (imbibare) pentru solidele (sare, nisip, alte materiale abrazive) utilizate in dezghetare, pentru a imbunatati performantele acestora si a le micsora actiunea coroziva.
  • Astfel daca clorurii de sodiu (sarea bruta) ii trebuiesc cca 19 minute sa penetreze si sa inmoaie gheata sau zapada batatorita, acelasi material umectat o topeste imediat, mentinand-o topita chiar si atunci cand temperatura coboara spre minus 18ºC. Sarea singura, practic devine ineficienta sub minus 4ºC.
  • Umectarea clorurii de sodiu cu solutia de clorura de calciuse poate face chiar la locul aplicarii: se umecteaza clorura de sodiu pulverizand solutia de clorura de calciu si apoi se imprastie.

PROPRIETATI:

Proprietati de dezghetare si odorizare deosebite fara efort (-15ºC, – 25ºC, -42ºC).

AVANTAJELE solutiilor de clorura de calciu fata de sare si alte materiale anti-inghet:

  • Penetreaza zapada si gheata mult mai repede decat sarea.
  • Capacitate mai mare de topire a zapezii, ghetii. Sarea isi diminueaza substantial eficienta sub minus 4ºC, cantitatea de gheata topita/ kg sare scade cu 61% cand temperatura scade de la minus 1ºC la minus 4ºC.
  • Topeste mai multa gheata decat sarea in acelasi interval de timp, realizand drumuri sigure, libere de gheata, zapada in timp mai scurt. Clorura de calciu topeste in primele 30 de minute de la aplicare, de cca. 8 ori mai multa gheata decat sarea la –7ºC.

Graficul de mai jos este semnificativ pentru a vedea comparativ puterea de topire a ghetei pentru:

  • Clorura de sodiu (Salt, NaCl , sarea bruta) la temperaturi de minus 7, 12, 18ºC. (cu negru, ordinea temperaturilor de sus in jos, dreapta cea mai apropiata de baza graficului este pentru -18ºC )
  • Clorura de calciu (Calcium chloride, CaCl2) la temperaturi de minus 7, 12, 18ºC si minus 23ºC.( cu alb, ordinea temperaturilor de sus in jos, dreapta cea mai apropiata de graficul sarii este pentru -23ºC)

 

Observatie: pe grafic temperaturile sunt notate in grade Fahrenheit, ºF, respectiv :

– 10ºF = -23ºC; 0ºF = -18ºC ; 10ºF = -12ºC ; 20ºF = -7ºC

  • Exotermicitate, degaja caldura in momentul cand se aplica si prin aceasta o solicitare mult diminuata a drumurilor prin micsorarea numarului de cicluri inghet-dezghet. Dizolvarea sarii este endoterma, absoarbe caldura. Prin umectarea sarii cu clorura de calciu, aceasta ii da sarii caldura necesara initiindu-i astfel actiunea de topire a ghetei.
  • Saramurile de clorura de calciu nu ingheata pana la minus 42ºC, spre deosebire de saramurile de sare care ingheata la cca. minus 20ºC. Astfel, clorura de calciu este singura optiune in conditii de ger extrem.
  • Higroscopicitate: clorura de calciu absoarbe umiditatea, sarea are nevoie de umiditate pentru a incepe actiunea de dezghetare.
  • Produs sigur, prietenos cu mediul inconjurator: fara restrictii la transport, semnificativ mai putin toxica decat clorura de magneziu, nu se bioacumuleaza si nu deranjeaza lantul trofic, impact minim asupra aerului, apei, plantelor, animalelor.Nepericuloasa pentru mediul acvatic.

Utilizand-o pentru gestionarea iernii, sigur va creste iarba primavara!

Sarea bruta si alte materiale de dezghetare (nisip, cenusa, etc.) au un impact negativ asupra mediului inconjurator.

  • Clorura de calciu incepe sa topeasca gheata, zapada imediat dupa aplicare, nelasand astfel sa se formeze adeziunea gheata – suprafata de rulare, aderare care ar contribui la deteriorarea acesteia.Sarea prin actiunea sa mult mai lenta favorizeaza crearea acestei aderente si de aici actiunea sa degradanta asupra betonului.
  • Saramura de clorura de calciu ramane activa pe perioade indelungate de timp, nelasand astfel gheata sa se reformeze si sa adere la sosea.
  • Nu lasa reziduuri, necesita echipamente mai simple de aplicare, raport optim eficienta-cost, costuri mai mici decat la utilizarea sarii sau nisipului, cheltuieli minime de curatenie primavara, eliminand problemele de praf. Atrage apa din aer si sol pana la restabilirea echilibrului cu atmosfera. La aplicarea sarii, uzual cca.30 % se transforma in ricosari, irosiri, imprastieri sau improscari de material.
  • Ultimul, dar cel mai important avantaj : Clorura de calciu este cu circa 50-80 % mai putin coroziva decat sarea si nisipul, efect neglijabil asupra betonului, cimentului.
  • Nu se poate compara ca actiune cu nisipul sau alte materiale abrazive: acestea nu topesc nici gheata, nici zapada ci doar imbunatatesc oarecum aderenta; multa risipa de material (ricosari, improscari) necesita actiunea de curatare.
  • Utilizarea acestei solutii oferite de firma noastra, mareste siguranta rutiera, cunoscut fiind faptul ca o mare parte din accidente se datoreaza conditiilor de vreme neprielnice.

Recomandari:

  • Nu asteptati sa cada zapada, utilizarea preventiva anti-inghet a produsului va micsora de 4-5 ori costurile cu topirea ghetii, zapezii.
  • Aplicati cantitati adecvate de produs pe timp de furtuna, viscol.
  • Nu lasati sa se formeze gheata dupa ninsoare.
  • Mentineti zapada moale (zloata) si indepartati-o cu plugurile.
  • Tratati mai intai pantele si intersectiile.

Alte utilizari ale clorurii de calciu, IARNA :

  • umectarea substantelor abrazive de dezghetare ( de ex. nisip ) : confera acestora capacitate de penetrare a ghetei si capacitate de topire. Se micsoreaza astfel costurile de material, echipament si manopera.
  • umectarea prin pulverizare cu solutie de clorura de calciu a haldelor, stocurilor, depozitelor de materiale rezistente la frig( carbune, nisip, calcar, var, minereuri, etc. ) pentru a le mentine in stare operabila ( liber curgatoare ). Haldele inghetate, prin pulverizare cu solutie de clorura de calciu, redevin usor operabile.
  • protectia anti-inghet a vagoanelor automotoare, autodrezine, vagoanelor de marfa : prin pulverizarea desolutie de clorura de calciu pe suprafata materialului inghetat sau prin acoperirea cu un strat de solutie a intregii suprafete a vagonului.

Interesati de produsele firmei noastre ? Sunati la 0733626757 sau completati formularul de mai jos si vom reveni cu un raspuns imediat pe masura asteptarilor dumneavoastra.

    Numele *

    E-mail *

    Telefon *

    Adresa *

    Mesaj *


    Campurile marcate cu * sunt necesare